loading...
iooi
admin بازدید : 218 چهارشنبه 17 خرداد 1391 نظرات (0)

تفاوت چپ دست‌ها و راست دست‌ها چیست؟!

تفاوت چپ دست‌ها و راست دست‌ها چیست؟!
از قدیم و ندیم همیشه این بحث در بین مردم مطرح بوده است كه تفاوت بین انسان‌های چپ‌دست و راست‌دست چیست...

از قدیم و ندیم همیشه این بحث در بین مردم مطرح بوده است كه تفاوت بین انسان‌های چپ‌دست و راست‌دست چیست. در این بین برخی از افراد معتقدند كه راست‌دست‌ها باهوش‌ترند و برخی دیگر چپ دست‌ها را زرنگ‌تر می‌دانند.
این در حالی است كه نتیجه تحقیقات برخی محققان نشان می‌دهد، افراد چپ دست سرعت‌عمل بیشتری دارند، البته این سرعت‌عمل بیشتر در بازی‌های رایانه‌ای و حركات ورزشی نمود پیدا می‌كند.
دانشمندان در توجیه این مسئله می‌گویند، انسان‌ها در هنگام انجام كارهایی مانند بازی‌های رایانه‌ای، رانندگی در ترافیك و نیز بازی‌های ورزشی كه به سرعت بالا و پردازش حجم زیاد اطلاعات نیاز دارند، از هر دو نیمكره مغز خود استفاده می‌كنند.
اما افراد چپ دست در زمینه استفاده همزمان از هر دو نیمكره مغز خود توانایی بیشتری دارند و به همین دلیل در كارهایی كه نیازمند هر دو نیمكره مغز هستند، از افراد راست دست ماهرتر هستند.
 
گردآوری:Boipi.com
منبع: shafaf.ir
 
admin بازدید : 230 چهارشنبه 17 خرداد 1391 نظرات (0)

شباهت خانم سفیر به آمیتا باچان (+عکس)

شباهت خانم سفیر به آمیتا باچان (+عکس)
این تصویر را ببینید و قضاوت کنید
خانم نیروپاما رائو، سفیر هند در آمریكا شباهت جالبی به آمیتا باچان، بزرگترین هنرپیشه تاریخ سینمای هند دارد.

به گزارش پول نیوز، وی اخیرا اعلام کرد: "به رغم برخی مواضع درباره برنامه هسته ای تهران، هند به واردات نفت از ایران همچنان ادامه خواهد داد."
 



گردآوری: Boipi.com

منبع:asriran.com

admin بازدید : 282 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (0)

ثروتمندترین رییس‌جمهور جهان‌کیست؟

ثروتمندترین رییس‌جمهور جهان‌کیست؟
با این حال نقش اطرافیان برای نگه داشتن وی در عالم سیاست نیز در خوز تأمل است. بریس اورتوفو رفیق 30 سالۀ سارکوزی، برای بازنگه داشتن برخی از روزنه های شانس برای او به تازگی از تأسیس موسسه ای تحت عنوان" دوستان سارکوزی" خبر داده است؛ البته در صورتی که خداحافظی سارکوزی با عالم سیاست را در نظر نگیریم.

 

خبر آنلاین: قرار است حقوق ثابت جناب سارکوزی معادل 6000 یورو باشد و در صورتی که وی به عضویت شورای قانون اساسی درآید مبلغ 11500 یوروی دیگر نیز بر حقوق وی افزوده خواهد شد.

زندگی روسای جمهور بعد از خداحافظی از کاخ ریاست جمهوری و شغلی که برای گذران زندگی در پیش می گیرند، برای بسیاری از مردم جالب و خواندنی است.

ماه گذشته شاهد برگزاری یکی از مهمترین انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 (فرانسه) بودیم. بعد از جنجال میزان حقوق دریافتی نیکلا سارکوزی، رییس جمهور سابق فرانسه و اینکه او در دفتر وکالت خود چه پرونده های مهمی را عهده دار خواهد داد، توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کرده بود.

قرار است حقوق ثابت جناب سارکوزی معادل 6000 یورو باشد و در صورتی که وی به عضویت شورای قانون اساسی درآید مبلغ 11500 یوروی دیگر نیز بر حقوق وی افزوده خواهد شد.

 رسانه ای شدن حقوق سارکوزی و در مجموع روسای جمهور سابق فرانسه آن هم در اوج بحران اقتصادی در حالی صورت می گرفت که رییس جمهور جدید یکی از مهمترین اهداف و برنامه های خود را کاهش 30 درصدی حقوق وزراء و مدیران دولتی اعلام کرده بود.

با این حال با گذشت قریب 1 ماه از خداحافظی سارکوزی با کاخ الیزه او هنوز تصمیم جدی برای آیندۀ سیاسی خود نگرفته است. شب 6 می زمان خداحافظی سارکوزی با فرانسویها، او اعلام کرد که به عنوان یک فرانسوی در بین فرانسویها حضور خواهد داشت و به تعهدات و وظایفش به شکلی دیگر خواهد پرداخت.

 به نظر می رسد پذیرش این واقعیت که او تنها یک دورۀ 5 ساله رییس جمهور فرانسه بوده هنوز برای او دشوار است. والری ژیسکاردستن، رییس جمهور راستی که تجربه ای همچون سارکوزی در جمهور پنجم دارد در کتاب "قدرت و زندگی" می نویسد:" خاطراتم من را وادار می کند که حقیقت را بپذیرم، حقیقتی که هر روز آن را با تمام وجودم احساس می کنم؛ اما از پذیرش آن واهمه دارم؛ همان حقیقت دیروز" و یا شاید احساسی همچون شیراک که در کتاب خاطرات خود بعد از ریاست جمهوری می نویسد:" زمان زیادی را صرف کردم تا به این مسئله عادت کنم که باید مسئولیت های سیاسی ام که 40 سال از زندگی من را به خود اختصاص داده بود را رها کنم، با این حال هنوز مطمئن نیستم که آیا واقعاً موفق شده ام یا نه؟"

سارکوزی در روزهای قبل از انتخابات اعلام کرده بود:" در صورت شکست، سیاست را رها خواهم کرد...بله، قطعاً همین طور خواهد بود.......به طور کامل شکل زندگیم را تغییر خواهم داد و دیگر نامی از من نخواهید شنید." اما به اعتقاد روزنامه نگار فیگارو، این اظهارنظر سارکوزی جوک جالبی است! او می گوید: سیاست مثل ویرووسی نیست که به آسانی بتوان از آن جدا شد. گشودن فصل جدید و تغییر در شکل زندگی آنهم از نقشِ شخص اول کشور به شهروندی عادی تغییری نیست که در یک روز و یا فردای آن شدنی باشد.

یک روزنامه نگار فرانسوی در این باره می نویسد: ژیسکاردستن جوانترین رئیس جمهور فرانسه که در سن 48 سالگی به ریاست جمهوری فرانسه رسید و در سن 55 سالگی آن را ترک کرد، نیز هیچگاه نتوانست زخمی که از انتخابات 10 می 1981 خورده بود را پنهان کند. اما آیا واقعاً سارکوزی هم همین احساس را دارد؟ او حتی اگر شکستش را بی عدالتی بداند، آدمی نیست که مدام آن را تکرار کند.

با این حال نقش اطرافیان برای نگه داشتن وی در عالم سیاست نیز در خوز تأمل است. بریس اورتوفو رفیق 30 سالۀ سارکوزی، برای بازنگه داشتن برخی از روزنه های شانس برای او به تازگی از تأسیس موسسه ای تحت عنوان" دوستان سارکوزی" خبر داده است؛ البته در صورتی که خداحافظی سارکوزی با عالم سیاست را در نظر نگیریم.

شیراک هم زمانی دچار همین تردیدهای بعد از ریاست جمهوری بود. او در سال 1976 زمانی که اعلام کرده بود از سیاست کناره گیری می کند، به ژیسکاردستن گفته بود که هنوز نمی داند چه حرفه ای را در پیش بگیرد. شیراک حتی به بازکردن یک گالری نقاشی هم فکر کرده بود. در هرحال جملۀ معروف او هیچگاه فراموش شدنی نیست.

او گفته بود: در هر حال آنچه که برای من مسلم است اینکه دیگر نام من را نخواهید شنید و امیدوارم همۀ ارتباطاتم را با عالم سیاست قطع کنم. شیراک حتی در سال 1995 خطاب به دبره گفته بود: در صورتی که انتخاب نشوم، آژانس مسافرتی باز می کنم، تو مسئول آژانس خواهی بود و من مسافرت می کنم.

در مورد سارکوزی گفته می شود عضویت وی در شورای قانون اساسی یکی از احتمالاتی است که او پیش رو دارد. اما به اعتقاد برخی از کارشناسان، عضویت وی در شورا و نظردادن پیرامون برنامه های اولاند می تواند برای سارکوزی کمی دشوار باشد.

احتمال جانشینی هرمان ون رومپوی، رییس شورای اتحادیه اروپا نیز در مورد او وجود دارد. در هر حال جدای از همۀ احتمالات آنچه مسلم است اینکه قرار است سارکوزی در یک دفتر وکالت در پاریس که فاصلۀ زیادی با کاخ الیزه ندارد، مشغول به کار شود. این احتمال که او مشاور برخی از گروهها و شرکتهای صنعتی خصوصی نیز بشود، وجود دارد.

از سویی سارکوزی همانند بسیاری از همتایان خود در فرانسه و یا در اقصی نقاط جهان می تواند در گام اول شروع به نوشتن خاطراتش کند. خاطراتی که در بسیاری از مواقع پول زیادی به جیب روسای جمهور بازنشسته آورده است. اتوبیوگرافی بیل کلینتون با نام "زندگی من" پرفروش ترین کتاب سال آمریکا بود.

 خاطرات بلر، ژیسکاردستن و شیراک نیز به همین ترتیب در زمرۀ پرفروش ترین کتابهای سال بودند به طوری که چاپ اول کتاب شیراک از مرز 300 هزار نسخه فراتر رفته بود.

باز کردن یک موسسه نیز از دیگر گزینه هایی است که سارکوزی پیش رو دارد. بسیاری از روسای جمهور در اقصی نقاط جهان بعد از ریاست جمهوری موسسه ای را با نام خود تأسیس کرده اند. مثلا کارتر موسسه ای را با الهام از موسسۀ "سلامت" کلینتون تأسیس کرد و یا ژاک شیراک که موسسۀ گفتگوی تمدنهای را در فرانسه بنیان نهاد.

اما برخی از روسای جمهوری سودای کسب پول بیشتر را در سر دارند. بیل کلینتون یکی از همین روسای جمهور است. او یکی از سخنرانان افتخاری پردرآمد است که نام وی در آژانس معروف آمریکایی هری واکر آمده است. به نوشتۀ مجلۀ لوموند دیپلماتیک، کلینتون یک ماه بعد از ترک کاخ سفید درآمدی بیش از 53 سال عمرش بدست آورده بود. در سال پایانی ریاست جمهوری، او و همسرش هیلاری اعلام کرده بودند که درآمدی معادل 357 هزار دلار دارد. این زوج آمریکایی طی سالهای 2001 تا 2007 ثروتی معادل 109 میلیون دلار بدست آورده بودند.

گرهارد شرودر از دیگر چهره های موفق اقتصادی است. گفتنی است نام صدراعظم سابق آلمان از حزب سوسیال-دمکرات در رأس کنسرسیوم ساخت و ساز خط لولۀ گاز استریم(بین آلمان و روسیه) قرار دارد. شرودر همچنین مشاور گروه صنعتی سوئیسی رینجر است که سال 2006 امتیاز آن توسط بانک روتچیلد خریداری شد تا فعالیت های خود را در کشورهای اروپای شرقی گسترش دهد.

نخست وزیر اسپانیا، ژوزه ماریا ازنار در جایگاه بعدی قرار دارد. بین سالهای 1996 تا 2004 او یک اتاق فکر لیبرال را رهبری می کرد و در عین حال مشاور گروه رسانه ای نیوز کورپوریشن متعلق به راپرت مرداک نیز بود.

جان میجر نیز همانند بوش پدر، مشاور گروه صنعتی آمریکایی کارلیل بود. اما تونی بلر در میان همۀ این شخصیت ها استثناست. او که برای کتاب خاطراتش مبلغ 10 میلیون دلار قبل از چاپ دریافت کرده بود، یکی از مشاوران بانک جی پی مورگان است که برای یک شغل کاملاً معمولی و کم حجم برای مدت یکسال درآمدی معادل یک میلیون دلار بدست آورد که در واقع در مقایسه با کار اصلی او یعنی مشاور گروه صنعتی زوریخ فایننشال و الوی ام اچ، کاری حاشیه ای به حساب می آمد. به نوشتۀ خبرگزاری رویترز مجموع فعالیتهای بلر در این دو گروه در طول یکسال درآمدی معادل 5 میلیون دلار برای وی به همره آورد.

 

گردآوری:Boipi.com
admin بازدید : 218 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (1)

واکنش کلینتون به فرمایشات دیروز رهبر انقلاب

واکنش کلینتون به فرمایشات دیروز رهبر انقلاب
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده می‌گوید که کشورش مشتاق است ببیند ایران چه چیزی را در مسکو مطرح خواهد کرد و ضمنا امیدوار است این مذاکرات منجر به نتیجه شود.

 

فارس: "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا که روز گذشته پس از بازتاب گسترده سخنان رهبر معظم ایران در مراسم رحلت امام خمینی (ره)، در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره این سخنان و تأثیر آن بر گفت‌وگوهای آتی میان ایران و گروه ۱+۵ در مسکو گفت: هیچ اظهار نظری نمی‌کنم و هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزیر امورخارجه آمریکا نوشت: من هیچ نتیجه‌گیری نمی‌کنم که این سخنان اخیر از جانب ایران چه تأثیری ممکن است بر موفقیت احتمالی گفت‌وگوهای آتی در مسکو داشته باشد.

بنا به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، «آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران روز یکشنبه اعلام کرد که هرگونه حمله اسرائیل علیه تهران با واکنشی‌ صاعقه‌ مانند مواجه خواهد شد. وی همچنین تأکید کرد که مجازات‌های غرب علیه ایران نمی‌تواند برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف کند».

بر اساس این گزارش، کلینتون نیز متعاقب این سخنان، در کنفرانسی خبری در استکهلم اعلام کرد: ایران مکررا اعلام کرده که به گونه‌ای رفتار خواهد کرد که از خود در برابر هرگونه حمله دفاع کند. آیت الله خامنه‌ای نیز مکررا اعلام کرده که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست و چنین تسلیحاتی را مخالف اصول اخلاقی اسلامی خوانده است.

وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد: ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم که ایرانی‌ها واقعا چه چیزی را در مذاکرات مسکو مطرح می‌کنند. ما می‌خواهیم شاهد یک راه‌حل دیپلماتیک باشیم و هم‌اکنون فرصت دستیابی به این راه حل وجود دارد و امیدواریم که این فرصت از دست نرود و مذاکرات به نتیجه برسد.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت بیست‌وسومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات مختلفی صحبت کردند که سخنرانی ایشان با بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی همراه بود. بازتاب گسترده سخنرانی ایشان را اینجا ببینید.

این در شرایطی است که جمهوری اسلامی همواره در پیگیری برنامه هسته ای خود همکاری کامل و همه جانبه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و آژانس نیز در گزارش‌های مکرر خود بر عدم انحراف این برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است. البته مدیر کل آژانس در دو گزارش اخیر خود به احتمال نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده است بدون اینکه کوچکترین شواهد و مدارک موثقی ارائه دهد. همین امر نیز خشم بسیاری از کشورها از جمله چین و روسیه را به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت برانگیخته است.

ایران همچنین در تمامی شرایط برای انجام گفت‌وگوها با غرب اعلام آمادگی کرده است و تنها تأکیدش نیز این است که تهران با امضا کردن پیمان ان پی تی این حق مسلم را دارد که از انرژی هسته‌ای استفاده کند اما آمریکا و کشورهای غربی هم‌پیمان آن هر بار با کارشکنی در روند مذاکرات حتی شرایط را نیز به گونه‌ای جلوه داده‌اند که مدعی شوند ایران تمایلی به گفت‌وگو و موفقیت این مذاکرات ندارد.

مجله آمریکایی "فارین پالسی" اخیرا در گزارشی تحت عنوان "تکبر قدرت" به قلم "استفن والت" به بررسی نشست اخیر گروه ۵+۱ با ایران پرداخت و دلایل به توافق نرسیدن طرفین در این مذاکرات را موضع افراطی آمریکا و شرکایش خواند که حاضر به کم کردن ذره‌ای از تحریم‌ها علیه ایران نشدند.

نویسنده این گزارش با تأکید بر اینکه آمریکا و دیگر متحدان این کشور مذاکرات بغداد را به شکست کشاندند، نوشت: دلیل اصلی این عدم توافق موضع افراطی بود که توسط آمریکا و دیگر شرکایش اتخاذ شد و بویژه عدم اعطای کوچکترین کاهش تحریم‌های تحمیل شده بر ایران دلیل عمده این شکست مذاکرات بود.


گردآوری:Boipi.com

منبع:farsnews.com

admin بازدید : 189 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (2)

رصد گذر زهره از فراز برج میلاد تهران

رصد گذر زهره از فراز برج میلاد تهران
این برنامه به میزبانی برج میلاد و باهمکاری برنامه تلویزیونی آسمان شب، ، انجمن نجوم آماتوری ایران و مرکز نجوم آستان حضرت عبدالعظیم (ع) است.
برج میلاد تهران بامداد فردا، چهارشنبه، میزبان رصدگران گذر زهره در تهران خواهد بود.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همزمان با رویداد نجومی گذر زهره از آسمان ایران، رصدگران و منجمان به برج میلاد تهران می آیند تا از فراز بلندترین برج ایران به تماشای گذر زهره در نخستین ساعات بامداد 17 خرداد ماه بنشینند.

این برنامه به میزبانی برج میلاد و باهمکاری برنامه تلویزیونی آسمان شب، ، انجمن نجوم آماتوری ایران و مرکز نجوم آستان حضرت عبدالعظیم (ع) است.

علاقه مندان به علم نجوم و ستاره شناسی می توانند برای حضور در این برنامه با مراجعه به سایت برج میلاد تهران به نشانی www.tehranmiladtower.ir اقدام به ثبت نام کنند. ضمن آنکه در این برنامه بخش ویژه ای برای رصد عمومی در فضایی مجزا نیز برای علاقه مندان تدارک دیده شده است.

این برنامه فردا 17 خرداد ماه از ساعت 5 تا 9 صبح در برج میلاد تهران برگزار می شود.


گردآوری:Boipi.com
منبع:asriran.com
 
admin بازدید : 199 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (5)

اهداف احمدی نژاد از سفر به چین

	اهداف احمدی نژاد از سفر به چین
از گذشته روابط خوبی با چین داشته ایم و هم اکنون حجم تجاری بسیار بالایی با این کشور داریم.
رئیس جمهور ، چین را شریک اصلی تجاری ایران دانست و گفت:به دعوت رئیس جمهور چین به این کشور سفر می کنیم و توافقنامه‌های جدیدی برای گسترش همکاری‌ها امضا خواهیم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی نژاد  پیش از عزیمت به چین برای شرکت در اجلاس همکاری شانگهای در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد حضرت علی (ع) به ملت ایران و جامعه بشری گفت: با دو هدف به چین سفر می کنم که نخستین آن شرکت در اجلاس شانگهای است.

رئیس جمهور سازمان همکاری شانگهای را یک پیمان همکاری منطقه ای دانست و افزود: در این سازمان شش کشور عضو و چند کشور نیز به عنوان ناظر حضور دارند که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای ناظر است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه ایران همکاری های بسیار مهمی با همه اعضای پیمان شانگهای دارد، گفت: در هفت سال اخیر در همه اجلاس های شانگهای جز یک اجلاس، در سطح رئیس جمهور شرکت کرده ایم.

وی بحث همکاری ها را از جمله موضوعات مطرح در اجلاس شانگهای عنوان کرد و افزود: در این اجلاس در مورد تحولات جاری و بحران های اقتصادی پیشنهادهایی داریم که مطرح خواهیم کرد.

رئیس جمهور همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان شانگهای را در سطح بالایی دانست.

وی دومین هدف از سفرش به چین را همکاری های دوجانبه اعلام کرد و افزود: از گذشته روابط خوبی با چین داشته ایم و هم اکنون حجم تجاری بسیار بالایی با این کشور داریم.

وی تصریح کرد:‌ در این سفر با همه رؤسای هیئت های شرکت کننده در اجلاس شانگهای دیدار و گفتگو خواهم کرد.

رئیس جمهور همچنین دیدار با ایرانیان و جلسه با استادان و دانشمندان چین در دانشگاه پکن را از دیگر برنامه های سفر چهار روزه اش به چین اعلام کرد.


گردآوری:Boipi.com
منبع:tabnak.ir
 

تعداد صفحات : 55

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 56
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 230
  • آی پی امروز : 123
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 220
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 819
  • بازدید ماه : 652
  • بازدید سال : 9,896
  • بازدید کلی : 896,169